Chřestová polévka pro naše nejmenší

17821579_10210723631521251_1054291764_n

Mám skoro sedmi měsíčního syna, o jídlo projevil zájem ještě před šestým měsícem a jeho první zkušenost s jídlem byl banán, který mi ukousl pořádný kus a zbaštil a poté jablko ze štrůdlu od mého muže. Je prostě k nezastavení. Zkoumala jsem, četla rady jak začít s příkrmy, rozmixovala jsem mu tedy dušenou mrkev, ale připadalo mi, že krmím husu před porážkou…nutno přiznat, že apetit zdědil po rodičích… no k věci. Rozhodla jsem se “krmit” syna metodou BLW (baby led weaning – tedy odstavení vedené dítětem a ne rodičem). Jde o to, že dáte dítěti zeleninu (ovoce, maso) ve tvaru hranolků (aby snadno uchopil a ještě mohl dobře jíst) vařenou na páře nejlépe, a v několika různých variantách, ať si sám vybere, osahá, ochutná, co chce jíst a co ne. A tohle nám fakt vyhovuje, přátelé. Nejen, že se v klidu najím já i on, ale ono mu to chutná a fakt vím, že už je mrkve a batátů přejeden. Že mu nejvíc chutná cuketa a lilek a že na brokolici má ještě čas, i když “v tabulkách” jí už má jíst.

No a k těm tabulkám…kašlu na ně. Je sezóna chřestu, medvědího česneku, kopřiv atd. a já prostě nebudu čekat další rok až podle tabulek bude smět. Představte si, že si v létě budeme pochutnávat na nejrůznější výborné čerstvé zelenině a on ještě na ní nebude mít věk? Podle koho? A co teprve až ucítí vůni jahod? To mu mám jako říct sorry jako? Zkusíme a uvidíme…

Tak jsme zkusili chřest. A on mu chutná! Zatím ve formě polévky, brzy jako “jídlo do tlapky”.

Recept je samozřejmě strašně jednoduchý, důležité je si zapamatovat NESOLIT!! Holt je to pro mě zas nová zkušenost vařit pro tak malého človíčka, ale já si zvyknu a vy také.

A co vaříte pro své nejmenší vy?

máslo

cibule

bílý chřest

drůbeží vývar nebo voda

Cibuli nakrájejte na drobte, chřest důkladně oloupejte, hlavičky odkrájejte a uschovejte na později. Stonky nakrájejte na drobné kolečka.

Rozpalte máslo a osmahněte cibuli, přidejte chřest a zalijte vývarem (nesoleným, pokud už jí vaše robátko maso) nebo vodou a vařte do měkka. Rozmixujte dohladka. Robátkům odeberte polévku do mističek. Já používám ty od marmelád. Něco uschovejte v lednici, něco zamrazte.

Pro dospělé ochuťte solí, pepřem, v případě potřeby trochou cukru. Pokud chcete, můžete přidat smetanu, ale není potřeba.

Je to elixír života, tak si ho dopřávejte plnými doušky!

Jo a nejlepší a nejčerstvější chřest samozřejmě koupíte od ceskychrest.cz přímo na jejich farmě v Hostíně u Vojkovic!

Dobrou chuť!

Leave a Reply

