Italské masové kuličky s paprikovou omáčkou a lahodnou polentou

Soubor_001

Trávila jsem teď dva dny doma kvůli opravě stupaček a tak jsem koukala na tv. Už mě nic jiného nenapadalo než kuchařské pořady a tam jsem objevila dva báječné recepty! Jeden na jednoduchou italskou zmrzlinu, který bude následovat, a druhý na skvělé masové kuličky, prý ty pravé italské. A vše je nejen jednoduché, ale i super rychlé.

A proč s polentou a ne pastou? Protože kuličky s pastou jsou prý americký výmysl a Italové je jedí takto.

Tak jsem se do nich pustila…

Papriková omáčka

2 červené papriky

hrst cherry rajčátek

jarní cibulka

tymián, rozmarýn

palice česneku

chilli, volitelné

sůl a čerstvě mletý pepř

olivový olej

Troubu rozpalte na 180 C. Papriku zbavte semínek a nakrájejte na kousky, dejte do zapékací mísy spolu s rajčaty, rozpůleným česnekem, cibulkami, bylinkami a pokud chcete, tak i chilli. Ochuťte a bohatě zakápněte olivovým olejem. Dejte péct na 20 minut.

Po upečení vymačkejte česnek do základu a vše rozmixujte. Podle potřeby ještě ochuťte.

Soubor_000

Mezitím, co se papriky pečou si připravte masové kuličky:

Masové kuličky

500 g mletého masa

2 vejce

strouhanka

parmazán

semínka anýzu

lžička dijonské hořčice

hrst hladkolisté petržele

sůl a čerstvě mletý pepř

olivový olej na smažení

Koupila jsem půl kila hovězí kližky a ještě mi zbyl malý kousek vepřové kotlety, to jsem namlela, přidala nasekanou petržel, podrcená semínka anýzu, strouhaný parmazán a zbytek  ingrediencí dle chutí. Promíchala jsem a utvořila kuličky velikosti vlašského ořechu. Osmažte do zlatova ze všech stran, abyste vytvořili křupavou vrstvu.

Mezitím, co se kuličky smaží si připravte polentu:

Polenta

0,5 l vody

100 g kukuřičné mouky, jemné

lžíci másla

parmazán

Do hrnce nalije vodu, přisypte kukuřičnou mouku, rozmíchejte, přidejte máslo a dejte vařit za stálého míchání. Kaše vám začne za chvíli houstnout, tak od ní neodcházejte. Podle potřeby přidejte ještě vodu a přidejte strouhaný parmazán. Promíchejte a dle potřeby osolte.

Na talíř servírujte nejdříve polentu, poté omáčku a kuličky, zasypte strouhaným parmazánem, zakápněte olivovým olejem a pokud chcete přidejte i petrželku.

Buon appetito!

Soubor_002

 

Leave a Reply

