Hovězí líčka na víně s petrželovým pyré

  Světe div se, ale v krámě jsem narazila na hovězí líčka. Prvně jsem viděla jen název na cedulce, přiznám se, nikdy jsem líčka neviděla v syrovém stavu, tak jsem se zeptala a opravdu. Neváhala jsem a koupila hned kilo.

Pokud jste na tom stejně jako já, trošku vám je popíšu. Je to větší kus placatého a poměrně šlachovitého masa. Očistěte ale pouze největší šlachy či tučné části (to zvažte, tuk je nositelem chuti), pokrájejte na větší kousky a směle do vaření! Zbytek šlach se pomalým vařením či pečením rozpustí v tolik lahodný kalogen.

Jelikož jsou líčka velmi namáhaný sval, dejte si trochu na čas. Já použila opět tlakový hrnec a jedli jsme je lžící. A ne, že bych se chtěla chválit, ale byla to ta nejlepší líčka, co jsem kdy jedla! 😉


1 kg hovězích líček

2 větší mrkve

1 větší petržel

1 cibule

2 lžíce protlaku

nové koření, bobkový list

rozmarýn, tymián

0,5 l červeného vína

0,5 l hovězího vývaru nebo vody

olivový olej a máslo

sůl a čerstvě mletý pepř

 

3 velké petržele

2 velké brambory

máslo

mléko či smetana

sůl

Zeleninu nakrájejte na menší kousky, líčka očistěte a pokrájejte na větší kusy, osolte. V tlakovém hrnci rozpalte olej a líčka na něm zprudka opečte ze všech stran, vyjměte a dejte rozpustit máslo a opékejte na něm kořenovou zeleninu až chytne barvu a poté přidejte cibuli. Vhoďte koření a přidejte protlak. Vraťte maso a zalijte vínem, nechte odpařit alkohol a vlijte vývar či vodu, aby byla líčka potopena a opepřete. Uzavřete poklicí a nechte dusit. Já měla líčka za 1,5 hodiny jako dort.

Mezitím si připravte pyré stejně jako bramborovou kaši – petržel i brambory uvařte do měkka, rozmixujte s máslem a mlékem či smetanou, osolte.

Přeji dobrou chuť.

IMG_4835-1

Leave a Reply

