Kachní játra na rebarboře s cibulkou

  

  Taky se vám občas stane, že něco koupíte a pak z toho neuvaříte nic, protože nestíháte a pak zase vymýšlíte, co z toho jiného? Mě se to děje neustále. Třeba teď jsem koupila kachní játra. Občas je to trošku vzácnost. No chtěla jsem udělat kachní kaldoun s krky a játrovými knedlíčky. O víkendu se ale nestačila sníst špenátová polévka s parmazánem a se zastřeným vejcem, tak jsem kaldoun nedělala. Jenže, játra prostě musíte spotřebovat co nejdřív a zamrazit je nepřipadá v úvahu. Co s nimi? Na cibulce s rýží jako se dělají drůbeží? Škoda. Paštiku? Neměla jsem na ni chuť. Tak co? V obchodě jsem uviděla rebarboru, přikoupila jsem cibuli, kachní sádlo, vytáhla z mrazáku domácí slivovici a recept na skvělý předkrm je na světě.


300 g kachních jater

150 g rebarbory

1 červená cibule

1 bílá cibule

1 lžička koření pěti vůní

sůl a čerstvě mletý pepř

troška cukru

troška citrónové šťávy

kachní sádlo

trocha másla

trocha slivovice (nebo jiného druhu alkoholu)


Rebarboru oloupejte (mladou loupat nemusíte), nakrájejte na kousky, dejte do misky s trochou cukru a vody. Pustí šťávu.

Játra očistěte.

Na rozpálenou pánev vhoďte kousek másla a přidejte rebarboru i se šťávou, zastříkněte šťávou z citrónu a duste do změknutí (pár minut). Pokud je potřeba, ještě doslaďte.

Na sádle orestujte cibulku a poté zastříkněte slivovicí. Nechte zredukovat alkohol a cibulku přendejte do misky.

Na stejné pánvi opět rozpalte sádlo a dejte kousek po kousku jater, ochuťte kořením, solí a pepřem. Restujte 2 minuty a poté otočte a restujte další 2 minuty.

Na talíř vrstvěte nejdříve rebarboru, játra, cibulku. Pokud máte, hodí se i fíkové chutney. Podávejte s pečivem.

I když fotka nevypadá moc hezky, bylo to úžasné!

Dobrou chuť!

Leave a Reply

