Grilovaná krkovice • Zapečené lilky • Bulgur

image

 

Další varianta na řeckou večeři. Měla jsem velkou chuť na zapečené lilky a když byly konečně ve slevě, tak jsem neváhala. Mě by teda stačily samotné, ale manžel je milovník masa, tak jsem jeden kus přihodila a přílohu také.

A ano vím, že bazalka nepatří do řecké kuchyně, ale nějak jsem to chtěla prosvětlit zelenou a ona mi tam intuitivně šla (asi ty rajčata), takže komu to vadí, pardon.

Pokud se chcete inspirovat, tak čtěte dál.

 


krkovice s kostí

2 velké lilky

3 rajčata

2 cibule

1 plechovka jemně krájených rajčat

150 g sýru feta

mletá skořice

sůl a čerstvě mletý pepř

sušené (nebo čerstvé) oregano

olivový olej

bulgur

 


Lilky nakrájejte na stejně tenká kolečka, posolte a nechte vypotit. Poté je osušte papírovou utěrkou. Orestujte na pánvi a trošce olivového oleje z obou stran.

Předehřejte si troubu na 180 C.

Rajčata pokrájejte na stejná kolečka. Cibule nakrájejte na proužky a osmahněte na olivovém oleji.

Do zapékací mísy vrstvěte postupně drcená rajčata s kapkou olivového oleje, lilek ochucený solí, pepřem, špetkou skořice a oreganem, feta sýr, plátky rajčat ochucené pepřem, cibuli a opět drcená rajčata. Zakápněte olivovým olejem a dejte zapéct na asi 40 minut.

 

Mezitím si uvařte bulgur dle návodu.

 

Maso po stranách nakrájejte, jemně naklepejte klouby ruky, osolte a potřete olivovým olejem. Orestujte z obou stran a poté opepřete.

 

Přeji dobrou chuť!

image

Leave a Reply

